INNHOLDSPROSESSEN

Slik lager vi innhold til deres bedrift og oss selv

I 4CastMedia bruker vi vår unike data og kunnskap om byggevarebransjen og boligmarkedet som utgangspunkt for innholdet vi lager for våre kunder og egne plattformer.

Vi sjekker hva som faktisk engasjerer boligeiere innenfor ulike temaer på vår nettside ByggeBolig.no – Norges største forum for alt som har med hus og hjem å gjøre, med over 600 000 månedlige brukere.

ByggeBolig.no er nettstedet for alle som er opptatt av husbygging, oppussing og generell problemløsning i forbindelse med dette. I tillegg har vi mye spennende boligdata fra Prognosesenteret. Vi vet dermed hva som rører seg og hva folk lurer på.

Søkeord & SEO

Vi gjennomfører også søkeordsanalyser, eller nøkkelordsanalyser, i vårt arbeid med SEO (søkemotoroptimalisering). Til dette bruker vi Google Keyword Planner, hvor vi enkelt finner ut estimert søkevolum og hvilke søkeord som er verdt å satse på – at mange bruker/skriver akkurat disse ordene når de søker på Google.

Vi finner dermed temaer som folk googler / lurer på, og skriver opplysende artikler om dette. På denne måten skapes god SEO, som gjør at Google og andre søkemotorer enkelt finner deres/våre artikler.

Treffer riktig målgruppe

Innholdet og annonsene på våre plattformer er målrettet tilsiktet privatpersoner som vil friske opp boligen, hagen eller hytta. Vi treffer dermed målgruppen i riktig kjøpsmodus.

Annonser og linker til nettbutikk

Brukerne liker også at annonsene passer inn sammen med innholdet – at reklamen ikke virker forstyrrende, men er relevant og hører hjemme. I tillegg oppleves linkene i artiklene til nettbutikken deres som kjekke snarveier til å finne riktig produkt eller tjeneste for å løse problemet de nettopp googlet.

Sosiale medier

Vi hjelper deg gjerne med å dele innhold i sosiale medier. Dette kan bestilles i kombinasjon med at vi skriver artikler for deg.

 

Boligkanalen – vår hub med innhold

Boligkanalen er en plattform for innholdsmarkedsføring, laget for byggebransjen. Der kan du velge mellom innhold fra biblioteket av ferdigskrevne artikler og/eller enkelt lage ditt eget innhold og publisere det gjennom vårt egenutviklede publiseringsverktøy, CON-TEXT.

Artiklene vi skriver publiseres i Boligkanalen. Vi kan også legge ut artiklene på et subdomene på deres hjemmeside, eller du kan kopiere artikkelen og legge den ut selv.

Når artikkelen publiseres i Boligkanalen, legges den også automatisk ut på forsiden av ByggeBolig.no og kommer i vårt neste nyhetsbrev. Etter tre dager kommer den i Boligkanalen.no/Magasin.

4CastMedia

I 4CastMedia er vi 8 trivelige mennesker som liker å være først ute med nye ting, noe som er enkelt å få til når vi er så få.

I tillegg til det vanlige, jobber vi for tiden med å utvikle en TextBot som på egenhånd kan produsere ferdiglagde artikler – med overskrift, tekst og bilder. Vi har også innredet et filmstudio i våre lokaler, hvor vi sammen med kunder kan lage Unboxing-videoer, intervjuer, Live streams, produktinformasjonsvideoer og mye mer.

Våre utviklere jobber i tillegg kontinuerlig med å videreutvikle eksisterende løsninger, verktøy og tjenester for bedre opplevelser.

TextBot

Vi utvikler en tekst-robot som skal kunne lage ferdige artikler på egenhånd – med overskrift, bilder og tekst. Til dette benyttes AI (kunstig intelligens) og ML (machine learning). TextBot skal utvikles i løpet av tre år, og vi er der vi skal være i forhold til planen – den finner bilder og skriver overskrifter og tekster, men den må justeres enda bedre.

Nemitek er samarbeidspartner i TextBot-prosjektet, og mange pilotkunder i byggebransjen tester roboten og gir oss tilbakemeldinger. I tillegg får vi støtte til prosjektet fra Forskningsrådet, som også syntes at dette er spennende.

Video

Vi har et filmstudio på kontoret, hvor vi lager filmer for kunder og oss selv. Videoene legger vi blant annet inn i artiklene og/eller laster de opp på YouTube.

Video har den unike evnen til å kombinere elementer av alle de andre innholdstypene i ett lettfordøyelig format, med tekst, lyd, bilder og bevegelse. Video-innhold bidrar også til bedre SEO.