INNHOLDSPROSESSEN

I 4CastMedia bruker vi vår unike data og kunnskap om byggevarebransjen og boligmarkedet som utgangspunkt for innholdet vi lager for våre kunder og til egne plattformer.

Vi sjekker hva som faktisk engasjerer boligeiere innenfor ulike temaer på vår nettside ByggeBolig.no – Norges største forum for alt som har med hus og hjem å gjøre, med over 600 000 månedlige brukere.

ByggeBolig.no er nettstedet for alle som er opptatt av husbygging, oppussing og generell problemløsning i forbindelse med dette. I tillegg har vi mye spennende boligdata fra Prognosesenteret. Vi vet dermed hva som rører seg og hva folk lurer på.

Søkeord & SEO

Vi gjennomfører også søkeordsanalyser, eller nøkkelordsanalyser, i vårt arbeid med SEO (søkemotoroptimalisering). Til dette bruker vi Google Keyword Planner, hvor vi enkelt finner ut estimert søkevolum og hvilke søkeord som er verdt å satse på – at mange bruker/skriver akkurat disse ordene når de søker på Google.

Vi finner dermed temaer som folk googler / lurer på, og skriver opplysende artikler om dette. På denne måten skapes det god SEO, som gjør at Google og andre søkemotorer enkelt finner deres/våre artikler.

Treffer riktig målgruppe

Innholdet og annonsene på våre plattformer er målrettet tilsiktet privatpersoner som vil friske opp boligen, hagen eller hytta. Vi treffer dermed målgruppen i riktig kjøpsmodus.

Brukerne liker også at annonsene passer inn sammen med innholdet – at reklamen ikke virker forstyrrende, men er relevant og hører hjemme. I tillegg oppleves linkene i artiklene til nettbutikken deres som kjekke snarveier til å finne riktig produkt eller tjeneste for å løse problemet de nettopp googlet.

Sosiale medier

Vi hjelper deg gjerne med å dele innhold i sosiale medier. Dette kan bestilles i kombinasjon med at vi skriver artikler for deg.